Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου 2013

''Νύχτες Πρεμιέρας 2013'':8+2 ταινίες στις οποίες το CineAcademy θα παρευρεθεί.

Για 19η χρονιά διοργανώνονται στην Αθήνα οι ''Νύχτες Πρεμιέρας''  από 18-29 Σεπτεμβρίου.
Ήμασταν εκεί από τις πρώτες ''Νύχτες Πρεμιέρας'',ναι τότε που οι κάρτες διαρκείας δεν ήταν ονομαστικές,που στο Αττικόν και στο Απόλλων έβλεπες μόνο τους σινεφίλ.Που η ταινία λήξης ήταν το ''Moulin Rouge'' στο κατάμεστο Αττικόν και όχι στο Παλλάς με την κάρτα των 75 euros .προβολή μόνο για τους χορηγούς.
Και τονίζω ''Νύχτες Πρεμιέρας'' και όχι φεστιβάλ διότι άλλο φεστιβάλ που σκηνοθέτες μεγάλοι αλλά και νέες αποκαλύψεις παρουσιάζουν τα έργα τους για πρώτη φορά στο κοινό και στους κριτικούς(βλέπε Τορόντο,Νέα Υόρκη να μην πω για τα μεγάλα)και άλλο προβολή ταινιών λίγο πριν βγουν στις αίθουσες και που ήδη έχουν ξεκινήσει την πορεία τους σε άλλες χώρες. Για να μην πω για τα βραβεία..Να το λέγαμε καλύτερα ''Νύχτες Avant-Premieres''?

''BLACKFISH'':Ντοκυμανταίρ της Gabriela Cowperthwaite σχετικά με τις συνθήκες αιχμαλωσίας και εκμετάλλευσης των μεγάλων θηλαστικών στα θαλάσσια πάρκα και με αφορμή των τριών θανάτων που προκάλεσε η Όρκα Tilicum σε εκπαιδευτές ενώ ήταν σε αιχμαλωσία.
Έχει ξεκινήσει δυναμικά,έχει αναστατώσει τα θαλάσσια πάρκα και πηγαίνει ολοταχώς για το Oscar Best Documentary!

 ''FRANCES HA''του Noah Baumbach.One woman show από την Greta Gerwig στον ρόλο μιας ανέμελης Νεοϋορκέζας ,σχεδόν άστεγης,που ακολουθεί τρελά το όνειρο της να γίνει χορεύτρια χωρίς να έχει την παραμικρή ιδέα από χορό...Σε ασπρόμαυρους τόνους,φαίνεται φρέσκο και απολαυστικό σινεφιλικό δωράκι .Ας ελπίσουμε να έχει αποφύγει την φλυαρία...

''LA GRANDE BELEZZA'' του Paolo Sorrentino:Μετά τα αριστουργηματικά ''IL DIVO'' και ''LE CONSEGUENZE DELL'AMORE'',ο αγαπημένος Ιταλός σκηνοθέτης μας δείχνει τις ομορφιές της Ρώμης μέσα από τα μάτια ενός συγγραφέα, που πραγματοποιεί το flash back της ζωής του.
Έρχεται από τις Κάννες με περγαμηνές αν και εκεί αγνοήθηκε επιδεικτικά στα βραβεία.

''MUCH ADO ABOUT NOTHING'' του Joss Whedon:Από την σκηνοθεσία επεισοδίων του Glee και από ανεγκέφαλα blockbusters(Avengers),o Joss Whedon απελευθερώνεται,παίρνει τον Shakespeare και το έργο του και ως άλλος Kenneth Brannagh ξαναδίνει νέα πνοή στο έργο καινοτομώντας και κερδίζοντας μάλιστα τις εντυπώσεις όπου και αν προβάλλεται.Όπως και στο France Ha το μόνο που φοβόμαστε είναι η φλυαρία...

 ''AIN'T THEM BODIES SAINTS'' του David Lowery:Γνωστός από μικρού μήκους και κυρίως ως editor,ο Lowery αγκαζάρει τον Casey Affleck και την Rooney Mara,δανείζεται ιδέες από Terence Mallick και Robert Altman,κλέβει τις εντυπώσεις με μια απίστευτη φωτογραφία του Bradford Young,σκοράρει επιτυχώς με την μουσική του Daniel Hart(κράτησε το όνομα θα σου χρειαστεί),και αφηγείται μια ιστορία εγκλήματος,αυτοθυσίας και αγάπης.
Με βραβεία από το Sundance και με θετικές κριτικές στο σύνολο της.


 ''W IMIE''(IN THE NAME OF) της Malgorzata Szumowska:Από την Πολωνία και με το Teddy Bear award στο τελευταίο φεστιβάλ Βερολίνου στις αποσκευές του έρχεται το ''In the name Of''' που προσπαθεί να εξερευνήσει την ομοφυλοφιλία στους κόλπους της καθολικής εκκλησίας μέσα από την ιστορία ενός ιερέα που προσπαθώντας να οργανώσει ένα community για νεαρούς με προβληματικό παρελθόν,θα συναντήσει έναν εκκεντρικό σχεδόν αμίλητο νέο που θα του αφυπνίσει το κρυμμένο του πάθος.
Γνωστή μας από το προπέρσινο ''Elles'',η σκηνοθέτιδα με τους κοινωνικούς προβληματισμούς ξέρει να κεντρίζει το σινεφιλικό ενδιαφέρον!

 ''FRUITVALE STATION'' του Ryan Coogler:Δεν χρειάζεται συστάσεις,είναι το μεγάλο βραβείο του Sundance,μέσα στο Τοπ 10 αναμενόμενων ταινιών της χρονιάς,βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα,αυτή η ταινία φιλοδοξεί να γίνει για την δεκαετία μας ότι ήταν το ''Boyz in the hood'' για την δεκαετία του '90.Θα προσπαθήσει σίγουρα να ''χωθεί'' σε πολλές κατηγορίες στα Oscars αλλά και χωρίς αυτά διεκδικεί άνετα τον τίτλο για την ταινία της χρονιάς.It's now or never...αντηχεί συνέχεια στο μυαλό μας...

''ALL IS LOST'' του J.C.Chandor:One man show με όλη την έννοια της λέξεως εφόσον στο ''Όλα Χάθηκαν'' o Robert Redford στα 78 του χρόνια και χωρίς συμπρωταγωνιστή καταφέρνει να μας κρατήσει στην άκρη της καρέκλας από την αγωνία,όταν θα έρθει αντιμέτωπος την θάλασσα και την φύση την ίδια,όντας ναυαγός έπειτα από πρόσκρουση με το ιστιοφόρο του στον Ινδικό Ωκεανό.
Μετά το υποτιμημένο ''Margin Call'' ο Chandor,παραδίδει μαθήματα σκηνοθεσίας και κλειστοφοβίας παρακαλώ, μαζί με τον Robert Redford που ετοιμαζόμαστε να τον δούμε στην πεντάδα του Best Actor και πάλι έπειτα από χρόνια.

 ''TORE TANZT''της Katrin Gebbe:Από την συμμετοχή του στο ''Un Certain Regard'' τμήμα του τελευταίου φεστιβάλ Καννών,αυτή η Γερμανική ταινία-γροθιά στο στομάχι-όπως χαρακτηρίστηκε,μπλέκει θρησκεία ,κακοποίηση,βασανισμούς στα πλαίσια μιας θρησκευτικής κάστας στο Αμβούργο και την προσπάθεια ενός νεαρού αγοριού να επιβιώσει μέσα σε αυτήν.
Σχεδόν άγνωστη και χωρίς προγραμματισμό εξόδου στην Ελλάδα πιστεύουμε πως αποτελεί την Γερμανική hardcore απάντηση στο αγαπημένο μας ''Martha Marcy May Marlene''.

''LE PASSE'' του Asghar Farhadi:Το ομολογούμε πως εδώ στο CineAcademy αποτελούμε την εξαίρεση και δεν ανήκουμε στην κατηγορία αυτών που ''λύγισαν'' με το ''Ένας Χωρισμός'' του Farhadi.
Στην νέα του ταινία όμως ''Το Παρελθόν'' μας αρέσει η ιστορία γιατί είναι μια ιστορία αγάπης,αφορά τρεις ανθρώπους(πόσο ρεαλιστικό),η Berenice Bejo του ''The Artist'' πήρε το βραβείο ερμηνείας στις Κάννες,αγαπάμε Tahar Rahim από τότε που τον είδαμε στο ''Ένας Προφήτης''  και γενικότερα μας αρέσει πολύ και το Trailer!


Αχιλλέας Βασιλείου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: