Movies, Trailers,
Reviews,
Classics,
and lots of nominations!!
Κυριακή 1 Μαΐου 2011
Cannes Film Festival History Part4:Palme d'or 1998-2001.
1998:Η Επιτροπή all star:Πρόεδρος ο Martin Scorcesse.Μαζί του η Lena Olin,η Winona Ryder,η Sigourney Weaver,ο Alain Corneau,o Michael Winterbottom,o McSolaar(?!),η Chiara Mastoianni και ο Chen Kaige.Ο Αγγελόπουλος παίρνει τα κλειδιά του Παράδεισου.Χρυσός Φοίνικαςστην Ελλάδα και το ''Αιωνιότητα και μια Μέρα''.
Κάτι είναι και αυτό:Μεγάλο βραβείο στο μετέπειτα oscarικό ''Η Ζωή είναι ωραία''του Roberto Begnini.Βραβείο της επιτροπής εξημισείας στην ''Οικογενειακή Γιορτή''του Videnberg που λανσάρει με τον Trier το κινηματογραφικό μανιφέστο του Dogme 95 και στο''Εφιάλτης στο Χιόνι''του Claude Miller.Βραβείοερμηνείας στον Peter Mulan για το εξαιρετικό''Το όνομα μου είναι Τζό''του Ken Loach,στην Elodie Bouchez και Natasha Reigner για το υπερεκτιμημένο ''Η Ονειρεμένη ζωή των Αγγέλων'' και βραβείο σκηνοθεσίας στον ''Στρατηγό''του John Bourman.
Με άδεια χέρια:O Nanni-θέλω και εγώ Φοίνικα-Morreti με τον ''Απρίλη'',το τερατούργημα του Patrice Cheraux''Αυτοί που με αγαπούν ας πάρουν το Τρένο'',ο Terry Gilliam με το άνισο ''Φόβος και Παράνοια στο Λας Βέγκας'',ο Lodge Kerrigan με το πολυ καλό ''Το όνομα της΄Claire Dolan''(ψάξε και δές το!)και φυσικά ο Lars Von Trier με το προκλητικότατο ''Ηλίθιοι''.Το ''Velvet Goldmine'' ξεκινάει επίσης απο εκεί την πορεία του.
Το σκάνδαλο της Χρονιάς:Ταινία έναρξης:Ολοι περιμένουν τον ''Godzilla''του Emmerich και η συνέχεια είναι γνωστή....
1999:H Επέλαση του δήθεν...Πρόεδρος ο David Cronenberg.Μαζί του ο Andre Techine,η Holly Hunter,o George Miller και ο Jeff Goldblum.Χρυσός Φοίνικαςστο Βέλγιο και στην ''Ροζέτα'' των αδελφών Dardenne.Μήπως να θυμίσουμε τα γιουχαίσματα την ώρα της απονομής του Φοίνικα...???Σύσσωμος ο Τύπος είχε γράψει πως στην προβολή της ταινίας η μισή αίθουσα είχε αποχωρήσει και η υπόλοιπη μισή κοιμόταν λόγω της δύσκολης ώρας που προβλήθηκε η ταινία....θα πρόσθετα και΄λόγω της δεκάλεπτης σεκάνς που η πρωταγωνίστρια σπρώχνει μια φιάλη υγραερίου....!
Κάτι είναι και αυτό:Μεγάλο βραβείο στην ''Ανθρωπότητα''του Bruno Dumond.Βραβείο επιτροπής στο ''Γράμμα''του Manoel De Oliveira.Και τα βραβεία ερμηνείας στην ''Ροζέτα'' και-ώ τι έκπληξη -στην ''Ανθρωπότητα''.Βραβείο σκηνοθεσίας στον Almodovar και το ''Ολα για την Μητέρα μου''.
Με άδεια χέρια:Πολύ καλές ταινίες όπως το ''Straight Story''του David Lynch,''Limbo''του John Sayles,''To Ταξίδι του Κικουτζίρο''του Takeshi Kitano,το ''Ghost Dog''του Jim Jarmush και το ''Ταξίδι της Felicia''του Atom Egoyan μένουν εκτός βραβείων.Ο Peter Greenaway με τις ''8 1/2 Γυναίκες''.
Το σκάνδαλο της Χρονιάς:H ''Pola x''του Leos Carax αντιμετωπίζεται με γιουχαίσματα σαν μία απο τις χειρότερες ταινίες του Φεστιβάλ και ο Nikita Mikhalkov με τον υπερφιλόδοξο 'Κουρέα της Σιβηρίας''χάνεται μέσα στην υπερβολή του.
2000:Πρόεδρος της επιτροπής ο Luc Besson.Μαζί του ο Jeremy Irons,o Jonathan Demme,η Nicole Garcia,η Kristin Scot Thomas και η Barbara Sukowa.Χρυσός Φοίνικαςστο ''Χορεύοντας στο Σκοτάδι''του Lars Von Trier.Αδιαμφισβήτητα η ταινία του Φεστιβάλ,κατάφερε να πάρει και τον Φοίνικα.
Κάτι είναι και αυτό:Μεγάλο βραβείο στο ''Διάβολοι στο Κατώφλι'',και βραβείο της επιτροπής στο αριστουργηματικό ''Τραγούδια απο τον Δεύτερο Οροφο''του Roy Anderson.Σκηνοθεσία στο ''Και ένα και δύο..Οικογενειακοί ρυθμοί''και Χρυσή Κάμερα στο επίσης αριστούργημα ''Μεθυσμένα Αλογα''του Bahman Gombadi.Ανδρική ερμηνεία στον Tony Leung και το ''In The Mood For Love''άλλη μια ταινία που καθιερώθηκε ως κλασσική.Στο Un Certain Regard o Rodrigo Garcia και το εξαιρετικό ''Things you can tell jusrt by looking at her''βραβεύεται και ξεκινάει την καριέρα του.Ωραίες βραβεύσεις,ωραίες ταινίες.
Μέ άδεια χέρια:O Ken Loach με το ''Ψωμί και Τριαντάφυλλα'',το ''Σε επικίνδυνη Τροχιά''του James Grey,η ''Χρυσή Κούπα''του James Ivory και η εξαιρετική ''Απιστία''της Liv Ullmann.Εκτός συναγωνισμού δύο ταινίες απόλυτα κλασσικές πλέον:''Ρέκβιεμ για ένα Ονειρο'' και ''Τίγρης και Δράκος''.
Το σκάνδαλο της χρονιάς:Αφού όλοι ξεπερνάνε το σόκ απο την τελετή έναρξης και την προβολή του ''Αποστολή στον Αρη'' του κάποτε Brian De Palma το ενδιαφέρον στρέφεται στην τελετή λήξης και το κατα πόσο η Bjork θα παρευρεθεί στην απονομή εφόσον οι σχέσεις της με τον Trier ήταν απο κακές εώς κάκιστες στην διάρκεια των γυρισμάτων του'' Dancer In The Dark''.H άπάντηση στο video παρακάτω.
2001:Πρόεδρος της επιτροπής(ε αφού την αδικήσαμε την προηγούμενη χρονιά)η Liv Ullmann.Μαζί της ο Terry Gilliam,o Mathieu Kassovitz,η Julia Ormond και η Charlotte Gainsbourg.Χρυσός Φοίνικας-δώστε του επιτέλους δεν αντέχουμε κάθε χρόνο -στο οικογενειακό δράμα θερμοκρασίας -10 βαθμών κελσίου,''Το δωμάτιο του Γιού''του Nanni Moretti.
Κάτι είναι και αυτό:Μεγάλο βραβείο στην ''Πιανίστρια''του Haneke και βραβεία ερμηνειών στους πρωταγωνιστές της.Σκηνοθεσία ο David Lynch με το αριστούργημα ''Mullholland Drive''και σενάριο στο μετέπειτα oscarικό ''Νo Man's Land''.
Με άδεια χέρια:Πάλι ο Godard με το ''Ελεγεία ενος Ερωτα'',η ''Αιθουσα των Αξιωματικών''του Francois Dupeyron,το ''Moulin Rouge''του Bazz Lurman(προσπαθώ να φανταστώ την Liv Ullmann να το παρακολουθεί) και η ''Υπόσχεση''του Sean Penn.
To σκάνδαλο της Χρονιάς:Εκτός συναγωνισμού όλοι συμφωνούν πως ο υιός Coppola,Roman Coppola δεν κληρονόμησε το ταλέντο με το ''C.Q''και πως το ''Trouble Every Day''της Claire Dennis με την Beatrice Dalle να επιδιδεται σε καννιβαλιστικές γευσιγνωσίες δεν θα καταφέρει κάν να σοκάρει.
1998 (Δ): Ο Αγγελόπουλος έχει κάνει πολύ καλύτερες ταινίες, αυτή εδώ είναι πολύ καλή, αλλά δεν είναι ούτε Θίασος, ούτε Αναπαράσταση. Η "Οικογενειακή Γιορτή" και το "Φόβος και Παράνοια" σαφώς ανώτερα. Ρε δε σου έχω πει λίγα τα λόγια σου για την ιδιοφυία Νάνι Μορέτι;!;!
1999 (Σ): Η επέλαση του δήθεν έγιναι στις Κάννες του 2003. Ξέρεις τη γνώμη μου για τη "Ροζέτα" την θεωρώ πολύ μεγάλη ταινία. Η "Ανθρωπότητα" κακή και το "Όλα για τη Μητέρα μου" ο καλύτερος Αλμοδοβάρ. Από τα "άδεια χέρια" έχω δει μόνο τον πολύ καλό Λίντς. Μου φαίνεται πως ο "Κουρέας της Σιβηρίας" ήταν η αρχή της παρακμής του Μιχαλκώφ.
2000 (Δ): Για μένα, μια από τις σπουδαιότερες κινηματογραφικές χρονιές. Το "Σκοτάδι" του Τριέρ το βρήκα εκβιαστικό και μια από τις πιο αδύναμες του Δανού. Ενώ τα "Ρέκβιεμ για ένα Όνειρο", "Τραγούδια από τον 2ο Όροφο", "Ερωτική Επιθυμία", "Ψωμί και Τριαντάφυλλα", "Μεθυσμένα άλογα", "Τίγρης και Δράκος" αριστουργήματα. Όποια έπερνε το Φοίνικα από αυτές θα ήμουν ευχαριστημένος, αλλά θα χαιρόμουν περισσότερο αν το έπερνε ο Αρονόφσκι.
2001 (Δ): Πολύ καλή ταινία από την ΙΔΙΟΦΥΊΑ (:Ρ) Νάνι Μορέτι. Αλλά, τα "Οδός Μάλχολαντ" και "No Man's Land" είναι αριστουργήματα. Ο Γκοντάρ μέτριος.
Φέτος θέλω να πάρει το Φοίνικα ή ο Μαλίκ ή ο Σορεντίνο ή ο Καουρισμάκι (δεν έχει πάρει Φοίνικα έτσι;).
-1998 Η "αιωνιότητα" μου άρεσε πάρα πολύ, αν και η μόνη ταινία του αγγελόπουλου που έχω δει. Τη "γιορτή" τη θεωρώ κινηματογραφικό επίτευγμα και τη μεγαλύτερη "νίκη" του δόγματος 95.
Όσο για τους "ηλίθιους", φαίνεται αυτό που είχε πει ο Trier στο ντοκιμαντερ "the five obstructions" στον Leth όταν αυτός παραβίασε κάποιον από τους κανόνες που το είχε θέσει: "Τhis film is much better than the other one would be, but I asked for the other one."
Γι' αυτό αν και δεν θεωρώ του ηλίθιους ως μια συμβατική-καλή ταινία, καταλαβαίνω πως ο Trier ήθελε να περισσότερο να μείνει πιστός στους κανόνες του, παρά να μεγαλουργήσει.
-2000 Επειδή ρώτησες, το "dancer" (μαζί με το dogville) είναι οι αγαπημένες μου ταινίες του Trier. Ειδικά το dancer in the dark είναι μια από τις αγαπημένες μου ταινίες όλων των εποχών (περισσότερο λόγω bjork), που έχω δει πολλές φορές και έχω ακούσει τα τραγούδια της (selma songs) ακόμα περισσότερες..
Κατά τα άλλα το "ρεκβιεμ" πιστεύω πως είναι αρονοφσκι στα καλύτερα του.Το το soundtrack αξέχαστο..
Alex έχεις δίκιο.Το ''Festen''είναι και για μένα ένα αγαπημένο αριστούργημα.Τέτοια δύναμη σε ταινία έχω καιρό να νοιώσω. Το Δόγμα ήταν ένα κίνημα που κανείς όμως δεν ακολούθησε (εκτός 2-3 σκηνοθετών)ακόμα και ο Vinterberg αλλά και ο Trier το πρόδωσαν.Αρα το ότι πήγαν να ξεκινήσουν ένα κίνημα κινηματογραφικό και κανείς δεν ακολούθησε οφείλω να πώ πως είναι αξιέπαινοι αλλά το χρεώθηκαν και ως αποτυχία. Επίσης βασικά τώρα που το σκέφτομαι ότι έχει κάνει ο Τριέρ μου αρέσει πολύ-εκτός του Manderlay-ακόμα και το The Kingdom που ήταν mini-serial.Το έχεις τσεκάρει??
Μου έχει μείνει απωθημένο...Hulot τι να κάνω? Ο Καουρισμάκι είναι περίπτωση..ειδική.Εχω δεί το Ariel που μου άρεσε πολύ καθώς και το ''ΑΝθρωπος δίχως παρελθόν''που φρίκαρα μέν στην προβολή μου άρεσε όμως καθώς πέρναγε ο χρόνος(ήταν υποψήφιος και για oscar). Είναι αλήθεια πως είναι μόνιμα μεθυσμένος όταν γυρίζει ταινίες?
Από Καουρισμάκι έχω δει το "Ο Άνθρωπος χωρίς παρελθόν" και το "Μποέμικη Ζωή". Και οι 2 μου άρεσαν πολύ και τις είδα σχετικά πρόσφατα. Γιατί φρίκαρες με αυτό το ποίημα ελπίδας και ουμανισμού?
10 σχόλια:
ade na doume ti 8a ginei kai fetos! :) kalisperaaaaa!
1998 (Δ): Ο Αγγελόπουλος έχει κάνει πολύ καλύτερες ταινίες, αυτή εδώ είναι πολύ καλή, αλλά δεν είναι ούτε Θίασος, ούτε Αναπαράσταση. Η "Οικογενειακή Γιορτή" και το "Φόβος και Παράνοια" σαφώς ανώτερα. Ρε δε σου έχω πει λίγα τα λόγια σου για την ιδιοφυία Νάνι Μορέτι;!;!
1999 (Σ): Η επέλαση του δήθεν έγιναι στις Κάννες του 2003. Ξέρεις τη γνώμη μου για τη "Ροζέτα" την θεωρώ πολύ μεγάλη ταινία. Η "Ανθρωπότητα" κακή και το "Όλα για τη Μητέρα μου" ο καλύτερος Αλμοδοβάρ. Από τα "άδεια χέρια" έχω δει μόνο τον πολύ καλό Λίντς. Μου φαίνεται πως ο "Κουρέας της Σιβηρίας" ήταν η αρχή της παρακμής του Μιχαλκώφ.
2000 (Δ): Για μένα, μια από τις σπουδαιότερες κινηματογραφικές χρονιές. Το "Σκοτάδι" του Τριέρ το βρήκα εκβιαστικό και μια από τις πιο αδύναμες του Δανού. Ενώ τα "Ρέκβιεμ για ένα Όνειρο", "Τραγούδια από τον 2ο Όροφο", "Ερωτική Επιθυμία", "Ψωμί και Τριαντάφυλλα", "Μεθυσμένα άλογα", "Τίγρης και Δράκος" αριστουργήματα. Όποια έπερνε το Φοίνικα από αυτές θα ήμουν ευχαριστημένος, αλλά θα χαιρόμουν περισσότερο αν το έπερνε ο Αρονόφσκι.
2001 (Δ): Πολύ καλή ταινία από την ΙΔΙΟΦΥΊΑ (:Ρ) Νάνι Μορέτι. Αλλά, τα "Οδός Μάλχολαντ" και "No Man's Land" είναι αριστουργήματα. Ο Γκοντάρ μέτριος.
Φέτος θέλω να πάρει το Φοίνικα ή ο Μαλίκ ή ο Σορεντίνο ή ο Καουρισμάκι (δεν έχει πάρει Φοίνικα έτσι;).
Γειά σου Levi.10/5 που ξεκινάνε οι Κάννες θα έχουμε super ανταπόκριση!
Θα το φάς το κεφάλι σου...οχι Τατιάνα,Mr Hulot που σου αρέσει τόσο ο Καουρισμάκι.Και αυτός ε?Πόσα χρόνια προσπαθεί???
Το "Θα το Φας το Κεφάλι σου Τατιάνα" είναι ένα ημιερασιτεχνικό 60λεπτο φιλμάκι ρε, μην είσαι τόσο αυστηρός!
-1998
Η "αιωνιότητα" μου άρεσε πάρα πολύ, αν και η μόνη ταινία του αγγελόπουλου που έχω δει.
Τη "γιορτή" τη θεωρώ κινηματογραφικό επίτευγμα και τη μεγαλύτερη "νίκη" του δόγματος 95.
Όσο για τους "ηλίθιους", φαίνεται αυτό που είχε πει ο Trier στο ντοκιμαντερ "the five obstructions" στον Leth όταν αυτός παραβίασε κάποιον από τους κανόνες που το είχε θέσει:
"Τhis film is much better than the other one would be, but I asked for the other one."
Γι' αυτό αν και δεν θεωρώ του ηλίθιους ως μια συμβατική-καλή ταινία, καταλαβαίνω πως ο Trier ήθελε να περισσότερο να μείνει πιστός στους κανόνες του, παρά να μεγαλουργήσει.
-2000
Επειδή ρώτησες, το "dancer" (μαζί με το dogville) είναι οι αγαπημένες μου ταινίες του Trier.
Ειδικά το dancer in the dark είναι μια από τις αγαπημένες μου ταινίες όλων των εποχών (περισσότερο λόγω bjork), που έχω δει πολλές φορές και έχω ακούσει τα τραγούδια της (selma songs) ακόμα περισσότερες..
Κατά τα άλλα το "ρεκβιεμ" πιστεύω πως είναι αρονοφσκι στα καλύτερα του.Το το soundtrack αξέχαστο..
Alex έχεις δίκιο.Το ''Festen''είναι και για μένα ένα αγαπημένο αριστούργημα.Τέτοια δύναμη σε ταινία έχω καιρό να νοιώσω.
Το Δόγμα ήταν ένα κίνημα που κανείς όμως δεν ακολούθησε
(εκτός 2-3 σκηνοθετών)ακόμα και ο Vinterberg αλλά και ο Trier το πρόδωσαν.Αρα το ότι πήγαν να ξεκινήσουν ένα κίνημα κινηματογραφικό και κανείς δεν ακολούθησε οφείλω να πώ πως είναι αξιέπαινοι αλλά το χρεώθηκαν και ως αποτυχία.
Επίσης βασικά τώρα που το σκέφτομαι ότι έχει κάνει ο Τριέρ μου αρέσει πολύ-εκτός του Manderlay-ακόμα και το The Kingdom που ήταν mini-serial.Το έχεις τσεκάρει??
Μου έχει μείνει απωθημένο...Hulot τι να κάνω?
Ο Καουρισμάκι είναι περίπτωση..ειδική.Εχω δεί το Ariel που μου άρεσε πολύ καθώς και το ''ΑΝθρωπος δίχως παρελθόν''που φρίκαρα μέν στην προβολή μου άρεσε όμως καθώς πέρναγε ο χρόνος(ήταν υποψήφιος και για oscar).
Είναι αλήθεια πως είναι μόνιμα μεθυσμένος όταν γυρίζει ταινίες?
Το kingdom είναι το μόνο που δεν έχω τσεκάρει από Trier.
TV series, από Δανία, ακόμα και Τριερ που είναι δεν μου κίνησε το ενδιαφέρον.
Τώρα που το λες όμως, αφού το θεωρείς αξιόλογο (είναι και μικρό βλέπω), θα του ρίξω μια ματιά, αν και είμαι ακόμα λίγο διστακτικός...
Από Καουρισμάκι έχω δει το "Ο Άνθρωπος χωρίς παρελθόν" και το "Μποέμικη Ζωή". Και οι 2 μου άρεσαν πολύ και τις είδα σχετικά πρόσφατα. Γιατί φρίκαρες με αυτό το ποίημα ελπίδας και ουμανισμού?
Δημοσίευση σχολίου