Η ιστορία μιας οικογένειας στην δεκαετία του 1950 και το υπαρξιακό ταξίδι του μεγαλύτερου γιού Jack απο την εποχή της αθωότητας στήν αλλοτριωμένη πραγματικότητα του σήμερα ,με φόντο την δυσλειτουργική του σχέση με τον πατέρα του αλλά και την δημιουργία του σύμπαντος.
Απο όλα έχει το ''πανέρι''απλώνεις χέρι και αρπάζεις.Συγνώμη αλλα δέν μπορώ να βρώ καταλληλότερη έκφραση για να σχολιάσω τον Χρυσό Φοίνικα της Χρονιάς ''Το δέντρο της Ζωής''.Ο Μάλικ έχοντας στα χέρια του ένα οπτικό υλικό κυρίως, και ένα σενάριο πέντε γραμμών κατάφερε να εντυπωσιάσει απλά τον αμφιβληστροειδή μας με τις εικόνες του και τα travelling της κάμερας του αλλά όχι και την ''σινεφίλ''καρδιά μας.
Είναι μια ταινία που θέλει να μιλήσει για τα πάντα:για το σύμπαν,για τον Θεό,για την απώλεια,για την ζωή,για την φύση και την καταστροφή.Καταφέρνει άριστα να αναπαραστήσει τις εικόνες National Geographic και ωκεανολογίας αλλά στο επίπεδο της ζωής και της οικογένειας ο Malick απλά εντυπωσιάζει με την κινηματγράφιση του.Οι ηθοποιοί ακόμα και τα παιδιά δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους με ιμπρεσιονιστικές ερμηνείες(εκτός του Brad Pitt)αλλά ο σκηνοθέτης ξέχασε μέσα σε όλο αυτό το πανδαιμόνιο να βάλει την ψυχή του.
Η τελική αίσθηση που αποκομιζεις απο το όλο project είναι πως είδες μιά καλή αλλά λίγο ασύνδετη ταινία ενός σκηνοθέτη που τόσο θα ήθελε μάλλον να ήταν...ευρωπαίος.
Να το δείς γιατί:Είναι ο Χρυσός Φοίνικας,έχει απίστευτες εικόνες ομορφιάς και ψυχεδέλειας και για την Jessica Chastain που είναι κυριολεκτικά η απόλυτη ενσάρκωση της μητέρας και που κλέβει την παράσταση μόνο με το βλέμμα της και τις κινήσεις της.
Μήν το δείς γιατί:O Brad Pitt είναι αφόρητος,ο Sean Penn παίζει δέκα λεπτά,δεν αντέχεις τα ντοκυμανταίρ για την γέννηση του σύμπαντος΄,πάσχεις απο ναυτία(πόσα κύματα ποιά θα αντέξουμε?)και το κυριότερο θές να θυμάσαι τον Malick για το masterpiece ''Λεπτή Κόκκινη Γραμμή''και μόνο.
Βαθμολογία:**1/2.
8 σχόλια:
Αcademy ξέρεις τη γνώμη μου.
Για μένα, ήταν 2,5 χαμένες ώρες από την ζωή μου. Ακούγομαι υπερβολικός, αλλά αυτή η ταινία δεν μου έδωσε τίποτα.
Όπως είπες, ήθελε πολλά να πει ο Μάλικ. Για μένα, δεν είπε τίποτα. Ρεσιτάλ φορμαλισμού και ρηχής άσκησης ύφους και μόνο. Και όπως είπες ο Μάλικ θέλει να φαίνεται πιο "Ευρωπαίος"... Γι' αυτό και έχει θεοποιηθεί στην Αμερική και τον αποκαλούν "Νέο Κιούμπρικ" (αν είναι δυνατόν!;!;!;!).
Μόλις είχα δει την ταινία της είχα βάλει 1/5, αλλά τώρα είμαι αναγκασμένος να της βάλω 0/5. Κουλούρι ολοστρόγγυλο, ένα τίποτα, ένα κένο - δεν μου μίλησε καθόλου.
Οι εικόνες ήταν ομόρφες, αλλά δεν πήγα να δω κανένα ντοκιμαντέρ του ΣΚΑΪ ... Ειδικά εκεί με τους δεινόσαυρους το παρατράβηξε ...
Συμφωνώ για την Chastain, πραγματικά η πάναγνη ομορφιά της σε συνδυασμό με τον λευκό ρουχισμό που φορούσε συνεχώς στην ταινία ταίριαζε γάντι στο ρόλο! Κρίμα που δεν την βοήθησε το σενάριο (βασικά, δεν υπήρχε σενάριο).
Ο Μπράντ Πιτ (μέτρια ερμηνεία παρεπιμπτόντως) θυμάμαι πως είχε πει στις Κάννες, πως ο Μάλικ έγραφε τους διαλόγους σε κόλλες χαρτιά και την επόμενη μέρα τους έφερνε στους ηθοποιούς. Σαν τον Γκοντάρ, δλδ... ε, δεν ήμαστε και όλοι Γκοντάρ, κύριε Τέρενς μου... Γιατί ο Γκοντάρ εξισορροπεί τέλεια τη φόρμα του με την ουσία της ταινίας, με την ιστορία της. Ενώ ο Μάλικ νοιάζεται μόνο για τη φόρμα του, για το κοστούμι που θα φορέσει. Και το ίδιο κοστούμι φόρεσε στο "The New World" και τα ίδια (χείριστα) αποτελέσματα είχαμε.
Στο διαγωνιστικό πρόγραμμα φέτος είχαμε ταινίες όπως το "Παιδί με το Ποδήλατο" των Νταρντέν, το "Μια Φορά στην Ανατόλια" του Τσεϊλάν, την νέα ταινία του Αλμοδόβαρ (συγχωρέστε με, δεν θυμάμαι τίτλο αυτή την στιγμή) και ΦΥΣΙΚΆ το "Le Havre" του μεγάλου αδικημένου Άκι Καουρισμάκι που, για μένα, σε αυτόν θα έπρεπε να δοθεί ο Φοίνικας. Δεν τις έχω δει τις ταινίες, φυσικά, αλλά τα σχόλια ήταν εξαιρετικά και οι σκηνοθέτες αγαπημένοι.
Ουφ, κουράστηκα να κράζω πλέον τον Ντε Νίρο και την φετινή κριτική Επιτροπή των Καννών ... άντε ας ελπίσουμε του χρόνου να έχουμε καλύτερο πρόεδρο και κριτική επιτροπή και να δοθεί ο Φοίνικας σε μια καλή ταινία όπως μας έχουν συνηθίσει οι Κάννες, άλλωστε. ;-)
Μην ξεχνάτε τον αγαπημένο μου Φιλανδό, όμως! Δεν αρκεί μόνο ένα FIREPSCI (όσο κι αν εκτιμώ αυτό το βραβείο).
αντίθετα η ταινία μου άρεσε, με γοήτευσε, αφέθηκα σε αυτήν. Σίγουρα ο Μάλικ καταπιάστηκε με πολλά θέματα που όλα είχαν αφετηρία τον Θεό. Απαντήσεις δεν έδωσε πουθενά. Αυτό το δύσκολο έργο το άφησε στον θεατή καθώς δεν υπάρχουν σωστές απαντήσεις.
Πάντως θα ψάξω να δω την ¨λεπτή κόκκινη γραμμή" καθώς δεν την έχω δει.
Ευχαριστώ για το ριβιού Academy και τι να κάνουμε έτσι είναι η τέχνη...διχαζει!! χιχιχιχι!!
Διχασμένες οι απόψεις όπως πάντα.Χαίρομαι όμως που οι περισότεροι το είδαμε.Ετσι πρέπει γιατί έτσι θέλουμε.
Και εγώ το είδα! Και σε village cinema μάλιστα!!!!!!!!!!
Εντάξει, μετά από την πρώτη ώρα υπήρχε πλήρης απαξίωση από το κοινό, αλλοι γελάγανε, άλλοι μιλουσαν δυνατά το τηλέφωνο..
Πρωσωπικά μου άρεσε ο τρόπος με τον οποίο είναι γυρισμένη η ταινία, αλλα πρέπει να την ξαναδώ για να αποκτήσω μια τελικη αποψη.
edo de provaletai akomi... An kai ap oti xero 8a to feroun.m auta pou diavasa omos mallon de 8a pao...kali evdomada!
Alex στην δική μου πρόβολη ο κόσμος εκστασιάστηκε με ένα super επιφώνημα οταν ''επιτέλους''τελείωσε.Είχα χρόνια να δώ τέτοια αντίδραση.
Levi θα σου έλεγα να περιμένεις το dvd για να μπορείς να αντιδράσεις ανάλογα.
Στην δικιά μου προβολή, στο τέλος της ταινίας ήταν 2 ηλικιωμένες κυρίες που έβριζαν! Του τύπου "χάσαμε 3 ώρες από την ζωή μας, γαμ*...." και άλλα τέτοια! Πόσο τις έννοιωθα.
Και εγώ Hulot άκουσα τέτοια σχόλια....
Δημοσίευση σχολίου